کلبه ماهی

کلبه ماهی
راهنمای ماهیان آکواریوم
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه ماهی و آدرس kolbemahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





خصوصیات فیزیکوشیمیایی : دما 27 درجه سانتی گراد - سختی آب 10-8 درجه - PH=7-7.5
دشواری نگهداری: گروه 2
رفتار و نوع تولید مثل : تخم گذار،ماهیان پرتحرک، مقاوم و بی توقع و شناگران ماهری هستند به علت عدم تولیددر داخل کشورجزو گونه های وارداتی هستند.
یك گله كوچك از نمونه هاى جوان این گونه ماهى ها جلوه زیبایى به آكواریوم شما مى دهند، اما رشد زیاد آنها بزودى شما را با كمبود فضا روبرو مى كنند. اندازه سیلورشارك ها در شرایط ایده آل یعنى دماى ۲۴ درجه سانتى گراد و غذاى مناسب به ۹۰ سانتى متر مى رسد. غذاهاى زنده و خشك معمولى را مى پذیرند. این ماهى خوش اندام كوسه اى شكل، باله هایى با ته رنگ زرد و لبه هاى سیاه در برابر بدن نقره اى دارند. این گونه كه از خانواده كپورماهیان است در اصل متعلق به برونئى، سوماترا و تایلند است.
به یاد داشته باشید که آنها جهنده های بسیار عالی هستند.بنابراین همواره درب آکواریوم خود را ببندید.آنها بسیار سریع شنا می کنند و مانند موشک در آکواریوم شما شنا می کنند.بنا براین از به کار بردن اجسام تیز در آکواریوم بپرهیزید.آنها همچنین به ایجاد صدا در هنگام غذا خوردن مشهورند.
بسیاربا ابهت هستند مخصوصاً هنگامی که بزرگتر می شوند.
شارک بال قرمز یا شارک رنگین کمان بسیار زیبا و فعال است.بیشتر وقت خود را در حال گاز زدن چیزهای اطرافش برای یافتن خزه ها و ذرات کوچک غذاست.در اطراف دهان خود دارای دو جفت سبیلک حساس می باشد.
آنها بسیار مقاوم بوده و نگهداریشان آسان می باشد.اما باید به تعصب آنها نسبت به قلمرویشان توجه کرد و بهتر است از آنها تنها یکی را در آکواریوم های عمومی نگه داشت . اگر تعداد زیادی از آنها را در یک آکواریوم نگه داشت بعد از مدتی اندازه آنها با یکدیگر متفاوت خواهد شد و سپس ماهی های کو چک تر به دست بزرگ تر ها کشته خواهند شد.
آنها هر نوع غذایی را می پذیرند البته بهتر است که اندازه غذا کوچک باشد زیرا دهان کوچکی دارند. نسبت به غذا وسواس ندارندو می توانند غذاهای خشک ،کرم خونی فریز شده،کرم توبی فکس و البته مهمتر از همه سبزیجات را بخورند.
شارک بال قرمز به آکواریوم دارای سنگ و چوب و گیاه کاری شده نیاز داردو ترجیح می دهد تنها باشد.
باید توجه کرد که آنها جهنده های ماهری هستند و از کوچکترین سوراخی در درب آکواریوم به بیرون می پرند.
متأسفانه اطلاعاتی در مورد تولید مثل آنها در دست نیست.



رفتار و نوع تولید مثل : تخم گذار،ماهیان پرتحرک، مقاوم و بی توقع و شناگران ماهری هستند به علت عدم تولیددر داخل کشورجزو گونه های وارداتی هستند.
یك ماهی بزرگ ، شناگری سریع است این ماهی میتواند تقریباً تا35سانتیمتر رشد كند ولی در آكواریم هایی كه جای كافی برای شنا كردن آنها ندارند اندازه ی آنها كوچكتر از این مقدار می شود.
البته تنها مشكلی كه در مورد این ماهی وجود دارد در حمل و نقل آنهاست كه ممكن است دچار استرس شوندو بعد از اینكه در تانك مورد نظر قرار داده شوند برای مدت چند دقیقه وارونه بمانند؛ مشكل خاصی نیست ولی باید در حمل و نقل ،آنها را به آرامی جابجا كرد و نیز در هفته ی اولی كه در تانك قرار داده می شوند مورد مراقبت مخصوص گیرند تا دچار بیماری و یا استرس و در نهایت مرگ نشوند.رشد این ماهی نسبتاً مناسب است و ماهیانی هستند كه هر نوع غذایی را می خورند و هر چیزی كه به داخل دهانشان برود دیگر خارج نخواهد شد.آکواریوم حاوی این ماهی ، آكواریم حتماً باید دارای در پوش باشد زیرا ممكن است از آكواریم به بیرون بپرد.
از اغلب غذاها از جمله كرم ها، دل گاو ، پلت ها تغدیه میكنند و نیز علاقه ی خاصی به خوردن نخود فرنگی پخته که پوست آن نیز کنده شده است نشان می دهد و بهتر است هفته ای 3-2 بار به آنها داده شود.
شارک دم قرمز(Red Tailed Shark) :
از تایلند می باشد و تا حدود cm 12 رشد می کند و با شارک دم سیاه که حدوداٌ تا cm60 رشد می کند هم خانواده است . شارک دم قرمز ماهی نسبتاٌ مهاجمی است و به شدت و ماهیانی را که به او نزدیک میشوند را دنبال میکند . این ماهیها با ماهیانی از جنس خودشان و دیگر شارک ها بسیار نزاع طلب هستند . بطور کلی نمیتوانند انتخاب مناسبی و یا بهترین انتخاب برای آکواریم عمومی باشند . ولو اینکه از آکواریم نسبتاٌ بزرگ و پر گیاهی برخوردار باشید تا مکانهایی برای پنهان شدن آنها داشته باشد نسبت به درجه حرارت و شرایط آب حساسیت زیادی ندارند و آب آنها میتواند اسیدی ملایم تا بازی ملایم باشد و همچنین از لحاظ سختی متوسط برای آنها مناسب است . دمایی در حدود 24 تا 27 درجه برای آنها بسیار مناسب خواهد بود .
شارک دم قرمز اغلب غذاهای زنده ، بسته بندی و خشک را خواهد خورد ولی باید در وعده ی غذایی آنها مقدار مناسب و کافی از گیاهان همچون اسفناج نیز موجود باشد زیرا طبیعتاٌ تا حدودی گیاهخوارهستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ماهیان آب شیرین، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, ] [ 11:15 ] [ علیرضا دلسوز ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدین آدرس کلبه ماهی:گناباد.روبروی خ.حافظ27 (بدلیل محدودیت لیست آخرین مطالب از بقیه صفحات وبلاگ هم دیدن کنید)
آرشيو مطالب
دی 1392
آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


پخش زنده حرم





<-PostTitle->





  • فال کلیکی

k2cod go Up
مجله پزشکی دکتر سلام

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

Up Page